WIADOMOŚCI

Renault potwierdza wykorzystanie 11 tokenów
Renault potwierdza wykorzystanie 11 tokenów
Remi Taffin z Renault Sport F1 oficjalnie potwierdził, że jego zespół przed weekendem wyścigowym w Austin wykorzystał 11 z 12 dostępnych dla niego tokenów rozwojowych przeznaczonych na modernizację silnika V6 turbo w sezonie 2015.
baner_rbr_v3.jpg
Francuz potwierdził także wcześniejsze spekulacje, że ewentualny torowy debiut nowe silniki zaliczą dopiero podczas GP Brazylii.

Do USA Renault dostarczyło dwie nowe jednostki V6 turbo, gdyby ekipa Red Bulla zdecydowała się je tutaj wykorzystać. Zespół Toro Rosso, który od przyszłego sezonu prawdopodobnie będzie korzystał z silników Ferrari, z góry wykluczył możliwość przetestowania nowych silników Renault w ostatnich czterech wyścigach sezonu.

Zdaniem przedstawiciela Renault poprawki wdrożone do jednostki napędowej są warte około „0,2 sekundy na okrążeniu”.

„Poświęcenie 10 miejsc na starcie w postaci kary za wymianę silnika versus planowany zysk wydaje się obecnie nie warte zachodu” przyznawał Taffin. „Na mokrym torze Red Bull również ma znacznie lepszą formę, więc nie warto skazywać się na karę przesunięcia o 10 pozycji.”

„Gdy spojrzymy na konkurencję, niektórzy zdecydowali się wziąć na siebie kary, więc ogólnie jesteśmy zadowoleni, że nie korzystamy z tego silnika w ten weekend.”

Taffin przyznał również, że wysokość nad poziomem morza, która sięga 2000 metrów w przypadku toru Hermanos Rodriguez w Meksyku również będzie uniemożliwiała zastosowanie nowego silnika.

„Nie możemy wykorzystać nowego silnika w Meksyku z ważnych powodów- tor ten wymaga innego pakietu w bolidzie.”

„Części te zostały wyprodukowane z myślą o starej specyfikacji silnika, więc nawet gdybyśmy chcieli tam pojechać z nowym silnikiem, nie możemy z niego skorzystać ze względu na inną instalację układu.”

„To logiczne. Gdy zmienia się system chłodzenia, aby sprostał warunkom w Meksyku, trzeba stworzyć specjalne części, a te części zostały zaprojektowane dla starej wersji silnika.”

„Wyścig w Meksyku stanowi także wielką niewiadomą, więc jazda na to Grand Prix z nowym pakietem silnikowym również nie byłaby najlepszym pomysłem.”

Taffin przyznał również, że nowy układ wymaga jeszcze dodatkowej pracy.

„Chodzi o mapowanie i oprogramowanie. Naprawdę chodzi o to, że nie chcemy podejmować zbędnego ryzyka, ale być może zmieni się to za dwa czy trzy tygodnie.”

Zapytany o to czy Renault planuje wykorzystanie 12 tokenu, odpierał: „Nie. Obecnie nie mamy tego w planach.”

„Jeżeli będzie to dla nas korzystne, wykorzystamy go, tak jak to zrobiliśmy teraz, ale obecnie nic mi nie przychodzi do głowy w tej kwestii.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

2 KOMENTARZE
avatar
Mateo_R19

23.10.2015 23:10

0

Coś mi tu śmierdzi. Jakoś niespecjalnie chcę mi się wierzyć że przy takich zmianach byłaby tak niewielka poprawa. Raczej nie chcą odkryć wszystkich kart przed rozwiązaniem kwestii z RBR.


avatar
pgolebiow

24.10.2015 08:15

0

jak się nie wie co zmienić żeby było lepiej to się zmienia cokolwiek i testuje czy będzie lepiej chociaż nie znaczy to, że jest to dobry kierunek może się okazać że to ślepa droga - patrz poprawki z zeszłego sezonu renault się cofną w rozwoju bo pobłądził


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu